LUXURY SUPERMARKET សូមស្វាគមន៍
Flag Counter

Pages

Powered by Blogger.

Followers

Blogger templates

វិធី​សម្អាត​បន្ទប់ទឹក​


វិធី​សម្អាត​បន្ទប់ទឹក​
ដើម្បី​សម្អាត​បន្ទប់ទឹក ឲ្យ​ស្អាត អ្នក​គួរ​យល់ដឹង​ពី​ការសម្អាត​
សម្ភារៈក្នុង​បន្ទប់ទឹក ឲ្យ​បាន​ត្រឹមត្រូវ​។​ ​
​*​ឥដ្ឋការ៉ូ​: ប្រើ​ថ្នាំ​សម្អាត​ស្នាម​ប្រឡាក់ ឬ​ទឹក​ថ្នាំ​សម្អាត​បន្ទប់ទឹក
មក​ដុសលាង​ស្នាម​ដំណរ​របស់​ឥដ្ឋការ៉ូ ប៉ុន្តែ​បើ​នៅតែ​មិន​ជ្រះ​ស្អាត ដើម្បី​ឲ្យ​ស្នាម​ដំណរ
​របស់​ឥដ្ឋការ៉ូ​ក្នុង​បន្ទប់​ទឹកស្អាត​ដូចដើម​វិញ ចូរ​យក​ទឹកលុប​ពណ៌​ស ជូត​នៅតាម​ស្នាម
​តំណ​នោះ ជាការ​ស្រេច​។​

​*​ក្បាល​ផ្កាឈូក​អាលុយមីញ៉ូម​: អាច​សម្អាត​វា​បាន ដោយ​គ្រាន់តែ​យក​វា​ទៅ​ត្រាំ​ទឹក
ប្រមាណ ១-៤ លីត្រ ដែលមាន​លាយ​សាច់ជូរ ហើយ​ទុកចោល​មួយស្របក់ សឹម​លាង​
សម្អាត​ដោយ​ទឹកស្អាត​ធម្មតា​។​

​*​ក្បាល​ផ្កាឈូក​ប្លា​ស្ទិ​ក​: អាច​កម្ចាត់​ស្នាម​ប្រឡាក់ ឲ្យ​ជ្រះ​ស្អាត​បាន ដោយ​យក​ក្បាល
ទឹក​ផ្កាឈូក​នោះ ទៅ​ត្រាំ​ក្នុង​ទឹក​ក្តៅ​លាយ​សាច់ជូរ​បន្តិច​ផង ដើម្បី​កុំអោយ​ស្ទះ​រន្ធ​ផ្កា
ឈូក​នោះ​។

​*​ក្បាល​រ៉ូ​ប៊ី​ណែ​: ជា​រឿង​ងាយស្រួល ដើម្បី​សម្អាត​ក្បាល​រ៉ូ​ប៊ី​ណេ គឺ​យក​កូន​កន្សែងដៃ
ទៅ​ជ្រលក់​ក្នុង​ទឹក​លាយ​សាច់ជូរ​ឲ្យ​ជោគ បន្ទាប់មក​យកទៅ​រុំ​ឲ្យ ជិត ក្បាល​រ៉ូ​ប៊ី​ណេ​នោះ
ទុកចោល​ប្រមាណ ៣០ នាទី សឹម​លាង​ចេញ​វិញ​។​

​*​វាំងនន​ក្នុង​បន្ទប់ទឹក​: យកទៅ​បោកគក់​ក្នុង​ទឹក​ក្តៅ​ឧណ្ហៗ ដែលមាន លាយ​សាប៊ូ
បន្ទាប់មក​ដុស​សម្អាត ដោយ​ប្រើ​ទឹកក្រូច​ឆ្មារ​មួយ​សារ​ទៀត មុននឹង​យកទៅ​ហាលថ្ងៃ
​ឲ្យ​ស្ងួត​។​

ប្រភព www.cen.com.kh
អត្ថបទបញ្ចូលដោយ : Ban Ravuth
ថ្ងៃទី : 15 Jan, 2014
Hello! My name is Leng Vibol 
My birthday: 12.12.1993
My home town : Som por village, Taong             commune, Chom kaler District, Kom pong cham Province. 
My Phone Number: 012 942 496
My Email: Lengvibol2014@gmail.com

ប្រវត្តិនិងអត្ថន័យបុណ្យមាឃបូជា


មាឃបូជា គឺជា​ពិធីបុណ្យ​មួយ​យ៉ាង​ដែរ ដែល​ពុទ្ធសាសនិក​នាំគ្នា​ប្រារព្ធ​ធ្វើ​នៅ​ថ្ងៃ​ពេញ​បរ​មី ខែមាឃ​។ គេ​កំណត់​យក​ថ្ងៃ​ពេញ​បរ​មី​( ១៥​កើត​) ខែមាឃ​ព្រោះ​ថ្ងៃខែ​នេះ​ទាក់​ទង​នឹង​ពុទ្ធ ប្រវត្តិ​ដូច​ពិសាខបូជា​ដែរ​។ គឺ​នៅ​ថ្ងៃ​ពេញ​បរ​មី ខែមាឃ​ក្នុង​ឆ្នាំ​ដំបូង​ដែល​ព្រះពុទ្ធ​បាន​ត្រាស់ដឹង (​ក្នុង​ព្រះ​ជន្មាយុ​៣៥​វស្សា​) មាន​មហាសន្និបាត​មួយ ដែលមាន​ព្រះអរហន្ត​១២៥០​អង្គ (​ក្រុម​បុរាណ​ជដិល​១០០០ ក្រុម​អគ្គ​សា​វ័ន​២៥០)​។ នៅពេល​ជួបជុំគ្នា ព្រះពុទ្ធ​ទ្រង់​សម្តែង​ឱវាទ ប្បាតិមោក្ខ ហើយ​ទ្រង់​តាំង សារីបុត្រ​ជាបឋម​សាវ័ក​ព្រះ មោ​ក្គ​ល្លាន​ជា​ទុតិយ​សា​វ័ន​។ ​ ក្នុង​បច្ឆិមវ័យ លុះ​ព្រះជន្ម​គម្រប់​៨០​វស្សា មុន​ថ្ងៃ​បរិ​ព្វា​ន​៣​ខែ គឺ​នៅ​ថ្ងៃពេញបូណ៌មី​ខែមាឃ មាន​ក្រុម​មារ​មក​និមន្ត​ព្រះពុទ្ធ​ឱ្យចូល​និ​ពា្វ ព្រះអង្គ​ទ្រង់​ឆ្លើយ​ប្រាប់​មារ​ថា ព្រះ​អង្គ​នឹង​ទ្រង់ បរិ​ព្វា​ន​នៅ​៣​ខែ​ទៀត គឺ​ដល់​ថ្ងៃពេញបូណ៌មី ខែ​ពិសាខ​ខាងមុខ​។ នៅពេល​ព្រះអង្គ​ទ្រង់​ដាក់ ព្រះ​ជន្មាយុ​សង្ខារ​នោះ មានការ​កក្រើកញាប់ញ័​រ​ផែនដី​យ៉ាងខ្លាំង ព្រមទាំង​ផ្គរលាន់​កងរំពង ផ្ទៃមេឃ​។ អាស្រ័យ​ដោយ ថ្ងៃពេញបូណ៌មី​ខែមាឃ​ជា​ថ្ងៃ​អស្ចារ្យ​២​បែបនេះហើយ (​ប្រជុំ​អរហន្ត និង​ដាក់​អាយុសង្ខារ​) បានជា​ពុទ្ធបរិស័ទ​នាំគ្នា​រៀបចំ​គ្រឿង​សក្ការៈបូជា​ព្រះ​រតនត្រ័យ​រំលឹក ដល់​ថ្ងៃ​ខួប​នោះ​ជា​ប្រពៃណី​។ នៅ​ប្រទេស​ខ្មែរ​គេ​ផ្តើមធ្វើ​បុណ្យមាឃបូជា​នៅ​ឆ្នាំ​ប្រហែល​គ្នា នឹង​បុណ្យពិសាខបូជា​ដែរ​។​ ​ ពិធីបុណ្យ​មាឃបូជា ប្រព្រឹត្តិ​ទៅ​នៅពេល​យប់​ក្នុង​វត្ត​អារាម​នីមួយៗ​។ តាម​ទំនៀម​ពុទ្ធបរិស័ទ ត្រូវ​ដើរ​ប្រទក្សិណ​ព្រះវិហារ​៣​ជុំ​សិន​មុននឹង​ចូល​។ គេ​យក​ទេយ្យវត្ថុ​រៀប​ដាក់​នៅមុខ​ពុទ្ធរូប រួច​អុជ​ទៀនធូប​។ លុះ​ជួបជុំគ្នា​ហើយ​ព្រះសង្ឃ​១​អង្គ​ដែល​ចាស់​វង្សា​ជាងគេ​សូត្រ​សិក្ខាបទ​។ បន្ទាប់មក​ព្រះសង្ឃ​២​អង្គ ដែល​គង់​នៅមុខ​ទេយ្យវត្ថុ​សូត្រ​សរ​សើរ គុណព្រះពុទ្ធ​(​ពុទ្ធគុណ​) លុះ​ចប់​អត្ថបទ​ខាងដើម ព្រះសង្ឃ​ត្រូវ​សម្តែង​ទេសនា អំពី​ជីវប្រវត្តិ​របស់​ព្រះពុទ្ធ​។ ការសូត្រ ពុទ្ធគុណ និង​សម្តែង​ទេសនា​ប្រព្រឹត្តិ​ឆ្លាស់គ្នា​រហូតដល់​អា​ធ្រា​ត្រកាល​រហូតដល់​ភ្លឺ​។ ពេលនោះ គេ​ប្រគេន​យាគូ​ដល់​ព្រះសង្ឃ​ដើម្បី​បញ្ចប់​ពិធីបុណ្យ​។ 

គំនិតខ្លះៗទាក់ទងនឹងបុណ្យសង្សា


ក្នុងនាមខ្ញុំបាទ ជាកូនខ្មែររស់នៅលើទឹកដីខ្មែរ កំពុងតែមើលឃើញ​នូវសកម្ម​​ភាព​របស់​កូនខ្មែរទាំងឡាយដែល​កំពុងប្រព្រឹត្តិជា​រៀងរាល់ថ្ងៃ វាហាក់ដូចជា​​មាន​​​ភាព​​​ខុសប្រក្រតីពីមួយថ្ងៃទៅមួយថ្ងៃ មានភាពទំនើប​ពេញនិយមតាម​សម័យកាលសំភារៈនិយម និងតាមនគររូបណីយកម្មរបស់ប្រទេសជាតិ ។ ក្នុងនោះ ខ្ញុំបាទសូមលើកយកសកម្មភាពមួយចំនួន​របស់យុវវ័យខ្មែរយើង​សម័យ​ថ្មីនេះ គឺ ថ្ងៃបុណ្យនៃសេចក្តីស្រលាញ់ យុវវ័យ​តែងតែហៅថា ថ្ងៃបុណ្យសង្សា (Valentine’s Day) ដែលតែងតែធ្វើនៅថ្ងៃ ១៤ ខែ កុម្ភៈ ជារៀងរាល់ឆ្នាំ នេះឯង ។ ខ្ញុំសង្កេតឃើញថា ពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំ សកម្មភាព​ថ្ងៃបុណ្យសង្សានេះ យុវវ័យរបស់យើង​មានភាពឈ្លក់​វង្វេងជាខ្លាំង សូម្បីតែ​ក្មេងៗ​​បឋមសិក្សា នេះពិតជាគួរអោយបារម្ភខ្លាំ​ងណាស់សំរាប់យុវ​វ័យខ្មែរ​យើង ហើយខ្ញុំមានសំនួរខ្លះៗ ចង់​សួរ​ទៅកាន់មិត្តៗយុវវ័យថា ៖
  • តើមិត្តៗ​​យុវវ័យស្គា​ល់ច្បាស់ពីអត្ថន័យពិតរបស់បុណ្យសង្សានេះដែររឺទេតាមរយៈអ្វី ? ដើម្បីអ្វី?
  • ក្នុងនាមយើងជាកូនខ្មែរ ដែលត្រូវថែរ និងទទូល​មរកត​ប្រពៃណី​របស់ជាតិខ្លួន តើទង្វើ និងសកម្មភាពទាំងនេះអាចជួយ​ធ្វើអោយ​ប្រពៃណី​ជាតិខ្លួន គង់វង្ស រីកចំរើនបាន​ដែររឺទេ?
  • ហើយចុះប្រពៃណីជាតិខ្លួន តើខ្លួន​យើងគោរពបាន​ខ្ជាប់ខ្ជួនហើយរឺនៅ ?
សំនូរជាបន្តខ្ញុំ បាទមិនព្យាយាម​សួរ​ច្រើនទៀតទេ សូមអោយតែកូនខ្មែរទាំងអស់ ក្មេងចាស់ប្រុសស្រី នាំគ្នាគិត​ពិចារណា អង្កេត​ដោយ​ខ្លួនឯង ។ ខ្ញុំសូមបកស្រាយទៅ​តាមការ​យល់​ឃើញ​របស់ខ្ញុំ ព្រោះអីយុវវ័យយើង​ភាគច្រើន ជាពិសេសតាមទីក្រុង ទីប្រជុំជនធំតូច ម្នាក់ៗ​តែងតែទន្ទឹងរង់ចាំថ្ងៃ ១៤ កុម្ភៈ (Valentine’s Day) ដើម្បីសារភាពស្នេហ៍ ដើម្បីរកស្នេហ៍ ឬក៍ដើម្បីអ្វីផ្សេងទៀត ទាំងនេះបញ្ជាក់ថា យុវវ័យយើងមួយ​ចំនួន​​ធំស្ទើតែទាំងអស់ (ចំពោះទីក្រុង) មានការចងចាំខ្ពស់ទៅលើថ្ងៃ ១៤កម្ភៈ ភាគច្រើនសិស្សសាលា ។ យើង​សង្កេត​មើលនៅតាមទីក្រុង ទីប្រជុំជន សាលា​រៀន… យុវវ័យសិក្សានុសិស្សយើងពិភាក្សាគ្នាពីរឿងនេះមួយសប្តាហ៍ ឬពីរ​សប្តាហ៍​​មុនរួចមកហើយ និងមានគំរោងជាច្រើនទៀត ។
តាមសម្តីរបស់លោ​កគ្រូ​ម្នាក់បាននិយាយថាពីរឿងនេះដែរថា ៖ ឆ្នាំមុន​គាត់​បានឡើ​ងទៅទី​ក្រុងភ្នំពេញ ប៉ះចំថ្ងៃបុណ្យសង្សា (Valen​tine’s Day) គាត់ឃើញ​មានយុ​វវ័យ​យើ​ងមួយចំនួនរសេចរសាចពេញដងវិថី ខ្លះមានកាន់ផ្កាក្នុងដៃ អ្នក​ខ្លះ​ទៀត​មាន​សង្សាបណ្តើរ… ចៃដន្យគាត់ជួបសិស្សសាលាម្នាក់ និងបាន​សួរថា ប្អូនចូលរួមបុណ្យនេះដើម្បីស្អី? សិស្សនោះឆ្លើយថាខ្ញុំអត់ដឹងដែរ ឃើញ​​គេធ្វើក៏​ធ្វើតាមគេទៅ គាត់ក៏ហួសចិត្តដើរចេញ ។ ចុងក្រោយ គាត់​ក៏បាន​ប្រៀបធៀបទង្វើដែលសិស្សនោះនិយាយទៅនឹង ទស្សនៈ​របស់​លោក ខេនីស (ទស្សនៈវិទូសេដ្ឋកិច្ច) ថា មានសំពៅមួយដែលដឹ​កកូនចៀមជា​ច្រើន​រាប់សិ​ប​ក្បាល ​ឆ្លងកាត់សមុទ្រដ៏ឆ្ងាយ ស្រាប់តែ​ដល់​ពាក់កណ្តាលស​មុទ្រមាន​កូនចៀម​មួយក្បាលបានលោតចេញពីសំពៅ ចូលទៅក្នុងទឹកព្រោង ពេល​​នោះ​​​កូន​​ចៀ​មមួយទៀត​ក៏លោតទៅតាម ហើយកូនចៀមដទៃៗទៀ​តក៏​​លោត​​ទៅតាម ទាល់តែអស់ពីក្នុងសំពៅ ឃើញដូចនោះ លោក ខេនីស ក៏បានដាក់​ព្រឹត្តិកា​រណ៍​នោះថា Animal Spirit ។ ឥលូវនេះ បែរមកមើលទង្វើ​របស់យុវវ័យ​សម័យនេះ តើខុសអ្វីដែរ ពីសត្វចៀមដែល​ធ្វើអ្វីៗ​តាមតែគ្នាដោយមិនដឹង ពីសេ​ចក្តី​វិនាស​នៅពីខាងមុខ ដូចក្នុងទស្សនៈអញ្ជឹង សត្វចៀមទីមួយហក់​ព្រោងទី​ពីរ​ហក់ព្រោង ទីបីទីបួន​ព្រោង តាមតែគ្នាដោយមិនដឹងហក់ទៅស្លាប់ឡើយ ។ យ៉ាងណា​មិញ​ដូចក្រុមយុវវ័យខ្មែរយើង ធ្វើអ្វីៗតាមតែគ្នា ឃើញគេធ្វើនេះ ធ្វើនេះ​តាម​ ឃើញ​ធ្វើនោះធ្វើនោះលោតហក់តាម  ដោយភាព​សប្បាយ​បិទ​បាំងមុខ នឹងមិន​អាច​មើលឃើញថា ភាពប៉ៈពាល់​វិនាស
នឹ​ងមកដល់ឡើយ  គ្រាន់​តែយូរ​ហើយនឹង​ឆាប់​តែប៉ុណ្ណោះ  ។
ហេតុអី្វបានជាពួកគេចាំច្បាស់​ម្លេះ​សំរាប់​ថ្ងៃ បុណ្យសង្សា (Valentine’s Day)  បុណ្យណូអ៊ែល (Merry Christmas) ខ្លះ​ត្រៀម​កាដូ ត្រៀមអ្វីហើយអស់​សំរាប់​ថ្ងៃនោះមកដល់ តើសួរថា ទាំងនោះជា​បុណ្យរបស់សាសនាខ្មែរមែន​ទេ?  យើង​ដឹង​ហើយថា ព្រះពុទ្ធសាសនា​ជាសាស​នារបស់រដ្ឋ (ប្រទេសកម្ពុជា ត្បិត​តែមាន​សេរី​ភា​ពខាងសាស​នា​ដទៃក៏​ដោយ ) ហេតុអ្វីមិនព្រមនាំគ្នាចង់ចាំថ្ងៃបុណ្យ មាឃបូជា ចូលវស្សា ចេញវស្សា…ផងទៅ យុវវ័យខ្មែរ​យើងស្ទើតែ​ទាំង​អស់មិនស្គាល់ មិនដឹងថ្ងៃណាជាថ្ងៃបុណ្យមាឃបូជាផង ទាំងដែលវាជា​ថ្ងៃ​បុណ្យដ៏វិសេស និងធំសំរា​ប់ព្រះពុទ្ធ​សាសនាយើង  ។
គាត់បានបន្តថា អញ្ចឹងចូរយុវវ័យខ្មែរយើងនាំ​គ្នាត្រិះរិះ​ពិចា​រ​ណា​ផងថា ខ្លួនជា​ខ្មែរ មានប្រពៃណីសំរាប់ជាតិខ្លួនឯង  និងមានភាពអស្ចារ្យ​ខ្លាំងជាងវប្បធម៌​បរទេសទៅទៀត ខ្ញុំមិនបន្ទោសបង្អាប់អ្វីទេ ព្រោះពិភពលោកប្រកាន់​ឲ្យមាន​នគរូបណីកម្ម (ការផ្លាស់ប្តូរវប្បធម៌រវាងគ្នាទៅវិញទៅមក) ហើយបើយើង​នៅ​តែ​បន្ត​សកម្មភាពបែបនេះខ្លាំងទៀត កូនខ្មែរសម័យក្រោយនឹងមិន​ស្គាល់​ច្បាស់​ពីវប្បធម៌ដ៏ល្អផូរផងរបស់ខ្មែរទៀតទេ  ដូចនេះយើងត្រូវតែជួយការពារ និងថែ​រក្សាវប្បធម៍ អរិយធម៌ជាតិឲ្យ​បានគង់វង្ស​ជានិរន៍្តតទៀត  ។    គិតយូរៗទៅ បុណ្យ​ទាំងអស់នោះ វាមិនមានអ្វី​ទាក់ទងនឹងយើងផងដែលជាកូនខ្មែរផង  វាជារបស់ប​រទេសសុទ្ធ​សាធគ្រាន់តែហូរចូលមកកាន់ប្រទេសខ្មែរ  ហើយយូៗ​ទៅវាក៏បង្វ​ក់យុវវ័យយើងដែល​ជាវ័យកំពុងតែស្ថិតនៅក្នុងភាពភ្លើតភ្លើន ចង់​ដឹង​ចង់​ឮ ចង់សាក​ចង់ស្គាល់… អោយធ្លាក់ក្នុង​អន្លងយ៉ាង​ជ្រៅ​របស់​វប្ប​ធម៌បរទេស ដល់ទៅ​អាចភ្លេចពីពង្សសាវតាជាតិខ្លួនក៏អាចថា​បានដែរ ​។

Nguon Mov

Name and Surname :Mov Nguon
Date of Birth            : February 04,1973
Present address      : Phum Korksvay, Khum Reuseykrork, Mongkulborey District, Banteaymeanchey Province, Kingdom of Cambodia.
Phone No: 098 597 234
Email: nguonmov@gmail.com
As student at BBU, BMC Branch,Bachelor of BBA ,Specialization General Management

- Copyright © LUXURY SUPERMARKET - Skyblue - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -