LUXURY SUPERMARKET សូមស្វាគមន៍
Flag Counter

Pages

Powered by Blogger.

Followers

Blogger templates

តើអ្វីទៅជា E-commerce?

ពាណិជ្ជកម្ម អេឡិចត្រូនិ កឬ eCommerce គឺជាពាក្យ សម្រាប់ប្រភេទ ណាមួយនៃ អាជីវកម្ម ឬ ប្រតិបត្តិការ ពាណិជ្ជកម្ម មួយ ដែលទាក់ទងនឹងការ ផ្ទេរ ព័ត៌មាន នៅទូទាំង អ៊ីនធឺណិត។ វា គ្របដណ្តប់ នូវ ប្រភេទផ្សេងគ្នានៃ អាជីវកម្ម មួយពី តំបន់បណ្ដាញ លក់រាយ អតិថិជន ដែលមានមូលដ្ឋាន តាមរយៈ វិបសាយ ដេញថ្លៃ ឬតន្ត្រី ដើម្បី ការផ្លាស់ប្តូរ អាជីវកម្ម ទិញលក់ ទំនិញនិងសេវាកម្ម រវាង សាជីវកម្ម ។ បច្ចុប្បន្នវា គឺជាផ្នែកមួយ នៃ កត្តាដ៏សំខាន់បំផុត នៃការ ធើរណិត ដើម្បី ផុសឡើង នោះទេ។ eCommerce អនុញ្ញាតឱ្យ អ្នកប្រើប្រាស់ អគ្គីសនី ដើម្បី ផ្លាស់ប្តូរ ទំនិញនិងសេវា ជាមួយឧបសគ្គ នៃពេលវេលា ឬ ចម្ងាយ ទេ។ ពាណិជ្ជកម្ម អេឡិចត្រូនិ កន្លងមក បានពង្រីក ជាង ប្រាំ ឆ្នាំមកនេះ យ៉ាងឆាប់រហ័ស និងត្រូវបាន ព្យាករថានឹង បន្ត នៅអត្រា នេះឬ សូម្បីតែ បង្កើនល្បឿន ។ នៅក្នុងពេលអនាគត នៅជិត ព្រំដែន រវាង " ធម្មតា " និង " អេឡិចត្រូនិ " នេះ នឹង រលុប ពាណិជ្ជកម្ម កាន់តែខ្លាំងឡើង ប្រែក្លាយជា ច្រើនទៀត និងជាច្រើនទៀត ដូចជា អាជីវកម្ម ផ្លាស់ទី ផ្នែក នៃការ ប្រតិបត្ដិការ របស់ពួកគេ ទៅលើ អ៊ីនធឺណិត។ អាជីវកម្មដើម្បី ពាណិជ្ជកម្មឬ B2B ពាណិជ្ជកម្ម អេឡិចត្រូនិ សំដៅលើ អាជីវកម្ម ជាជាង ចន្លោះ រវាង ការជំនួញនិង អតិថិជន។ អាជីវកម្ម B2B ជាញឹកញាប់ កិច្ចព្រមព្រៀង ជាមួយនឹង មនុស្សរាប់រយ ឬរាប់ពាន់ អាជីវកម្ម ផ្សេងទៀត ដែលជា អ្នកផ្គត់ផ្គង់ អតិថិជនឬ ទេ។ យកចេញ ប្រតិបត្តិការ អគ្គីសនី អត្ថប្រយោជន៍ ប្រកួតប្រជែង ដ៏ធំ ទាំងនេះ ជាង ប្រពៃណី ផ្ដល់ វិធីសាស្រ្ត ។ នៅពេលដែល អនុវត្តបានត្រឹមត្រូវ eCommerce ជាញឹកញាប់ លឿន តម្លៃថោក និងងាយស្រួល ជាង វិធីសាស្រ្ត ប្រពៃណីនៃ ទំនិញនិងសេវាកម្ម ដោះដូរសំភារៈគ្នា។ ប្រតិបត្តិការ ត្រូវបាន អេឡិចត្រូនិ ជុំវិញ សម្រាប់ពេលវេលា មួយចំនួន ពិតជា នៅក្នុងសំណុំបែបបទ នៃការ ផ្លាស់ប្តូ អេឡិចត្រូនិ ទិន្នន័យ ឬ EDI បាន។ EDI តម្រូវឱ្យមានការ ផ្គត់ផ្គង់ គ្នានិង អតិថិជន ដើម្បីកំណត់ ឡើង តំណ ឧទ្ទិស ទិន្នន័យ ( រវាងពួកគេ ), ដែលជាកន្លែងដែល eCommerce ផ្ដល់ វិធីសាស្ត្រ ចំណាយ មានប្រសិទ្ធិភាព មួយសម្រាប់ ក្រុមហ៊ុន ដើម្បីកំណត់ ឡើង ច្រើន តំណ ផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម - ពិសេស ។ ពាណិជ្ជកម្ម អេឡិចត្រូនិ បាននាំឱ្យមាន ការអភិវឌ្ឍ ផងដែរ នៃ ទីផ្សារ អេឡិចត្រូនិ ដែលជាកន្លែងដែល ផ្គត់ផ្គង់ និងអតិថិជន សក្តានុពល បានមកជួបជុំគ្នា ដើម្បីធ្វើ ពាណិជ្ជកម្ម មានអត្ថប្រយោជន៍ ទៅវិញទៅមក ។ ផ្លូវទៅកាន់ ការបង្កើត ហាង មួយ ដែលទទួលបានជោគជ័យ លើបណ្តាញ អាចជាការ លំបាកមួយ ប្រសិនបើ ដឹង គោលការណ៍ eCommerce និងអ្វីដែល eCommerce ត្រូវបានសន្មត ឱ្យធ្វើ សម្រាប់អាជីវកម្ម លើបណ្តាញ របស់អ្នក។ ការស្រាវជ្រាវ និងយល់ គោលការណ៍ណែនាំ ដែលតម្រូវ អនុវត្ត ឱ្យបានត្រឹមត្រូវ ផែនការ អ៊ីមែល អាជីវកម្ម គឺ ជាផ្នែកមួយ ដ៏សំខាន់ដើម្បី ក្លាយជា ទទួលបានជោគជ័យ ជាមួយនឹង ការកសាង ហាង លើបណ្តាញ ។ តើអ្នក ត្រូវការ អ្វីដែល មិន មាន ហាង លើបណ្តាញ ហើយអ្វីដែលពិតជា រទេះ ផ្សារទំនើប មួយ? ផ្នែកទន់ រទេះ ដើរទិញឥវ៉ាន់ គឺជាប្រព័ន្ធ ប្រតិបត្តិការ ដែលត្រូវបានប្រើ ដើម្បីអនុញ្ញាតឱ្យ អតិថិជន ដើម្បី ទិញ ទំនិញនិង ឬសេវាកម្ម អតិថិជន បទ និងការ ចង រួមគ្នា គ្រប់ទិដ្ឋភាពទាំងអស់នៃ eCommerce ចូលទៅក្នុង មួយ ទាំងមូល ស្អិតរមួត ។ ខណៈពេលដែល មានមនុស្សជាច្រើន ប្រភេទ ដែលអ្នកអាចប្រើ កម្មវិធីដែល នោះ អាចប្ដូរតាមបំណង , ដំណោះស្រាយ turnkey ត្រូវ បានបញ្ជាក់ថា ការចំណាយ មួយដែល មានប្រសិទ្ធិភាព វិធីសាស្រ្ត ក្នុងការកសាង និងកែសម្រួល ថែរក្សា ហាង មួយ នៅលើបណ្ដាញ។ តើ រទេះ ដើរទិញឥវ៉ាន់ លើបណ្តាញ មានភាពខុសគ្នា ដោយរបៀបណា ពី អ្នកទាំងនោះ បានរកឃើញ នៅក្នុងហាង លក់គ្រឿងទេស មួយ? រូបភាព គឺជាផ្នែកមួយ នៃការ រទេះ ផ្សារទំនើប មួយ ដែលមើលមិនឃើញ ។ អ្នកបញ្ចូល ជា ហាង បណ្តាញ សូមមើល ផលិតផល ដែលបំពេញបានតាម តម្រូវការ របស់អ្នក ហើយអ្នក ដាក់ វាទៅក្នុង កញ្ចប់ ទំនើប និម្មិត របស់អ្នក។ នៅពេលដែល អ្នកមាន តាមរយៈ ការរកមើល អ្នក ចុច checkout ហើយបំពេញ ប្រតិបត្តិការនេះ តាមរយៈការផ្តល់ ព័ត៌មាន ការបង់ប្រាក់។ ដើម្បីចាប់ផ្តើម អាជីវកម្ម លើបណ្តាញ មួយ វា ជាការល្អបំផុត ក្នុងការស្វែងរក ផលិតផល ពិសេស នោះ អតិថិជន មានការលំបាក ក្នុងការស្វែងរក នៅក្នុង ផ្សារទំនើប ឬ ហាងលក់ នាយកដ្ឋាន ។ ក៏ យក ចូលទៅក្នុង ការដឹកជញ្ជូន ពិចារណា។ Pets.com បានរកឃើញ វិធី រឹង : ម្ហូបអាហារ សត្វឆ្កែ គឺមាន តម្លៃថ្លៃ ដឹកជញ្ជូន ក្រុមហ៊ុន FedEx ! បន្ទាប់មកអ្នក ត្រូវការ អនុញ្ញាត គេហទំព័ររបស់ eCommerce មួយ។ នេះ អាច ជា វែបសាយត៍ ថ្មីមួយ ពាណិជ្ជកម្ម អេឡិចត្រូនិ កឬ eCommerce គឺជាពាក្យ សម្រាប់ប្រភេទ ណាមួយនៃ អាជីវកម្ម ឬ ប្រតិបត្តិការ ពាណិជ្ជកម្ម មួយ ដែលទាក់ទងនឹងការ ផ្ទេរ ព័ត៌មាន នៅទូទាំង អ៊ីនធឺណិត។ វា គ្របដណ្តប់ នូវ ប្រភេទផ្សេងគ្នានៃ អាជីវកម្ម មួយពី តំបន់បណ្ដាញ លក់រាយ អតិថិជន ដែលមានមូលដ្ឋាន តាមរយៈ វិបសាយ ដេញថ្លៃ ឬតន្ត្រី ដើម្បី ការផ្លាស់ប្តូរ អាជីវកម្ម ទិញលក់ ទំនិញនិងសេវាកម្ម រវាង សាជីវកម្ម ។ បច្ចុប្បន្នវា គឺជាផ្នែកមួយ នៃ កត្តាដ៏សំខាន់បំផុត នៃការ ធើរណិត ដើម្បី ផុសឡើង នោះទេ។ eCommerce អនុញ្ញាតឱ្យ អ្នកប្រើប្រាស់ អគ្គីសនី ដើម្បី ផ្លាស់ប្តូរ ទំនិញនិងសេវា ជាមួយឧបសគ្គ នៃពេលវេលា ឬ ចម្ងាយ ទេ។ ពាណិជ្ជកម្ម អេឡិចត្រូនិ កន្លងមក បានពង្រីក ជាង ប្រាំ ឆ្នាំមកនេះ យ៉ាងឆាប់រហ័ស និងត្រូវបាន ព្យាករថានឹង បន្ត នៅអត្រា នេះឬ សូម្បីតែ បង្កើនល្បឿន ។ នៅក្នុងពេលអនាគត នៅជិត ព្រំដែន រវាង " ធម្មតា " និង " អេឡិចត្រូនិ " នេះ នឹង រលុប ពាណិជ្ជកម្ម កាន់តែខ្លាំងឡើង ប្រែក្លាយជា ច្រើនទៀត និងជាច្រើនទៀត ដូចជា អាជីវកម្ម ផ្លាស់ទី ផ្នែក នៃការ ប្រតិបត្ដិការ របស់ពួកគេ ទៅលើ អ៊ីនធឺណិត។ អាជីវកម្មដើម្បី ពាណិជ្ជកម្មឬ B2B ពាណិជ្ជកម្ម អេឡិចត្រូនិ សំដៅលើ អាជីវកម្ម ជាជាង ចន្លោះ រវាង ការជំនួញនិង អតិថិជន។ អាជីវកម្ម B2B ជាញឹកញាប់ កិច្ចព្រមព្រៀង ជាមួយនឹង មនុស្សរាប់រយ ឬរាប់ពាន់ អាជីវកម្ម ផ្សេងទៀត ដែលជា អ្នកផ្គត់ផ្គង់ អតិថិជនឬ ទេ។ យកចេញ ប្រតិបត្តិការ អគ្គីសនី អត្ថប្រយោជន៍ ប្រកួតប្រជែង ដ៏ធំ ទាំងនេះ ជាង ប្រពៃណី ផ្ដល់ វិធីសាស្រ្ត ។ នៅពេលដែល អនុវត្តបានត្រឹមត្រូវ eCommerce ជាញឹកញាប់ លឿន តម្លៃថោក និងងាយស្រួល ជាង វិធីសាស្រ្ត ប្រពៃណីនៃ ទំនិញនិងសេវាកម្ម ដោះដូរសំភារៈគ្នា។ ប្រតិបត្តិការ ត្រូវបាន អេឡិចត្រូនិ ជុំវិញ សម្រាប់ពេលវេលា មួយចំនួន ពិតជា នៅក្នុងសំណុំបែបបទ នៃការ ផ្លាស់ប្តូ អេឡិចត្រូនិ ទិន្នន័យ ឬ EDI បាន។ EDI តម្រូវឱ្យមានការ ផ្គត់ផ្គង់ គ្នានិង អតិថិជន ដើម្បីកំណត់ ឡើង តំណ ឧទ្ទិស ទិន្នន័យ ( រវាងពួកគេ ), ដែលជាកន្លែងដែល eCommerce ផ្ដល់ វិធីសាស្ត្រ ចំណាយ មានប្រសិទ្ធិភាព មួយសម្រាប់ ក្រុមហ៊ុន ដើម្បីកំណត់ ឡើង ច្រើន តំណ ផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម - ពិសេស ។ ពាណិជ្ជកម្ម អេឡិចត្រូនិ បាននាំឱ្យមាន ការអភិវឌ្ឍ ផងដែរ នៃ ទីផ្សារ អេឡិចត្រូនិ ដែលជាកន្លែងដែល ផ្គត់ផ្គង់ និងអតិថិជន សក្តានុពល បានមកជួបជុំគ្នា ដើម្បីធ្វើ ពាណិជ្ជកម្ម មានអត្ថប្រយោជន៍ ទៅវិញទៅមក ។ ផ្លូវទៅកាន់ ការបង្កើត ហាង មួយ ដែលទទួលបានជោគជ័យ លើបណ្តាញ អាចជាការ លំបាកមួយ ប្រសិនបើ ដឹង គោលការណ៍ eCommerce និងអ្វីដែល eCommerce ត្រូវបានសន្មត ឱ្យធ្វើ សម្រាប់អាជីវកម្ម លើបណ្តាញ របស់អ្នក។ ការស្រាវជ្រាវ និងយល់ គោលការណ៍ណែនាំ ដែលតម្រូវ អនុវត្ត ឱ្យបានត្រឹមត្រូវ ផែនការ អ៊ីមែល អាជីវកម្ម គឺ ជាផ្នែកមួយ ដ៏សំខាន់ដើម្បី ក្លាយជា ទទួលបានជោគជ័យ ជាមួយនឹង ការកសាង ហាង លើបណ្តាញ ។ តើអ្នក ត្រូវការ អ្វីដែល មិន មាន ហាង លើបណ្តាញ ហើយអ្វីដែលពិតជា រទេះ ផ្សារទំនើប មួយ? ផ្នែកទន់ រទេះ ដើរទិញឥវ៉ាន់ គឺជាប្រព័ន្ធ ប្រតិបត្តិការ ដែលត្រូវបានប្រើ ដើម្បីអនុញ្ញាតឱ្យ អតិថិជន ដើម្បី ទិញ ទំនិញនិង ឬសេវាកម្ម អតិថិជន បទ និងការ ចង រួមគ្នា គ្រប់ទិដ្ឋភាពទាំងអស់នៃ eCommerce ចូលទៅក្នុង មួយ ទាំងមូល ស្អិតរមួត ។ ខណៈពេលដែល មានមនុស្សជាច្រើន ប្រភេទ ដែលអ្នកអាចប្រើ កម្មវិធីដែល នោះ អាចប្ដូរតាមបំណង , ដំណោះស្រាយ turnkey ត្រូវ បានបញ្ជាក់ថា ការចំណាយ មួយដែល មានប្រសិទ្ធិភាព វិធីសាស្រ្ត ក្នុងការកសាង និងកែសម្រួល ថែរក្សា ហាង មួយ នៅលើបណ្ដាញ។ តើ រទេះ ដើរទិញឥវ៉ាន់ លើបណ្តាញ មានភាពខុសគ្នា ដោយរបៀបណា ពី អ្នកទាំងនោះ បានរកឃើញ នៅក្នុងហាង លក់គ្រឿងទេស មួយ? រូបភាព គឺជាផ្នែកមួយ នៃការ រទេះ ផ្សារទំនើប មួយ ដែលមើលមិនឃើញ ។ អ្នកបញ្ចូល ជា ហាង បណ្តាញ សូមមើល ផលិតផល ដែលបំពេញបានតាម តម្រូវការ របស់អ្នក ហើយអ្នក ដាក់ វាទៅក្នុង កញ្ចប់ ទំនើប និម្មិត របស់អ្នក។ នៅពេលដែល អ្នកមាន តាមរយៈ ការរកមើល អ្នក ចុច checkout ហើយបំពេញ ប្រតិបត្តិការនេះ តាមរយៈការផ្តល់ ព័ត៌មាន ការបង់ប្រាក់។ ដើម្បីចាប់ផ្តើម អាជីវកម្ម លើបណ្តាញ មួយ វា ជាការល្អបំផុត ក្នុងការស្វែងរក ផលិតផល ពិសេស នោះ អតិថិជន មានការលំបាក ក្នុងការស្វែងរក នៅក្នុង ផ្សារទំនើប ឬ ហាងលក់ នាយកដ្ឋាន ។ ក៏ យក ចូលទៅក្នុង ការដឹកជញ្ជូន ពិចារណា។ Pets.com បានរកឃើញ វិធី រឹង : ម្ហូបអាហារ សត្វឆ្កែ គឺមាន តម្លៃថ្លៃ ដឹកជញ្ជូន ក្រុមហ៊ុន FedEx ! បន្ទាប់មកអ្នក ត្រូវការ អនុញ្ញាត គេហទំព័ររបស់ eCommerce មួយ។

គុណសម្បត្តិនិងគុណវិបត្តិនៃការប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យា

យោងទៅលើការសិក្សានៃការគ្រប់គ្រងបច្ចេកវិទ្យា មានអ្នកប្រាជ្ញជាច្រើនបានសន្និដ្ឋានថាៈ
- លោក SOLOW បានបង្ហាញអោយឃើញថានូវសហរដ្ឋអាមេរិចប្រាច់ចំណេញ ៩០% បាន
មកពីការប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាទំនើប។
- ប៉ុន្តែអ្នកសេដ្ឋកិច្ចវិទូមួយក្រុមបានរិះគន់ថាប្រាក់ចំណេញ ៩០% បានមកពីការប្រើប្រាស់បច្ចេក
វិទ្យាទំនើបរួមបញ្ចួលទាំងការផ្លាស់ប្តូរទំនិញបែបដ៏សំបូរបែប អភិវឌ្ឍន៏នូវការអប់រំ អភិវឌ្ឍន៏នូវ
សុខភាព និងអភិវឌ្ឍន៏ចំណីអាហារ ។
- ចំណែកលោក DENISON បានព្យាយាមកែតំរូវទៅលើបញ្ហាទាំងអស់នេះ ។ គាត់បានសន្និដ្ឋានថា
ចន្លោះពីឆ្នាំ ​១៩២៩ -១៩៥៧  នូវសហរដ្ឋអាមេរិចទទួលបានប្រាក់ចំណេញ ៤០ ភាគរយ នៃការប្រើ
ប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាថ្មី ។​ មិនត្រឹមតែសហរដ្ឋអាមេរិចនោះទេ ប្រទេសផ្សេងៗក៏មានការរីកចំរើនគួរ
កាត់សំគាល់ផងដែរ ទន្ទឹមនឹងការរីកចំរើននៃបច្ចេកវិទ្យា ធ្វើអោយប្រទេសមហាអំណាចមួយចំនួន
បានធ្វើការប្រកួតប្រជែងដើម្បីរកទីផ្សារ ព្រមទាំងមានមហ្ឆិតាចង់គ្រប់គ្រងពិភពលោកយើងទាំង
មូល ដូចនេះហើយគេបានយកបច្ចេកវិទ្យាទាំងនោះទៅបង្កើតអាវុធដើម្បីការពារផលប្រយោជន៏
របស់ពួកគេ ។ ហេតុផលទាំងនេះហើយបានធ្វើអោយពិភពលោកផ្ទុះសង្រ្គាមលោកទាំងពីរលើក
កើតឡើង ។ តាមរយះការបញ្ជាក់ខាងលើនេះបានអោយយើងដឹងថា បច្ចេកវិទ្យាជាអាវុធមុខពីរបើ
យើងយកវាទៅប្រើប្រាស់អោយបានសមស្របវាអាចធ្វើអោយពិភពលោកទាំងមូលរីកចំរើនប៉ុន្តែ
បើយើងយកទៅប្រើប្រាស់មិនត្រឹមត្រូវធ្វើអោយពិភពលោកជួបនិងមហន្តរាយ ដូច្នេះក្រុមរបស់
ទាញយកគុណសម្បត្តិនិងគុណវិបត្តិ នៃការប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាដូចខាងក្រោម ។
គុណសម្បត្តិ 
០១.​ កត្តាសេដ្ឋកិច្ច
- ធ្វើអោយប្រាក់ចំណូលរបស់ប្រជាពលរដ្ឋកើនឡើងខ្ពស់
- ធ្វើអោយថ្លៃដើមទំនិញមានតំលៃទាប
- ផ្លូវគមនាគមន៏គ្រប់ប្រភេទមានលក្ខណៈទំនើបដែលជួយសំរួលដល់ការធ្វើដំណើរបានលឿននិង
មានតំលៃថោក​។
- មានយន្តហោះ រថយន្ត ​រថភ្លើង ការប៉ាល់​ ម៉ូតូ និងកង់ទំនើបៗដែលមានសុវត្ថិភាពក្នុងការធ្វើដំ ណើរ 
- ផលិតផលកសិកម្ម និងឧស្សាហកម្មទទួលបានទិន្នផលខ្ពស់និងរក្សាទុកបានយូរ
- ប្រពន្ធ័ទូរគមនាគមន៏ទំនើបធ្វើអោយពិភពលោកតូចចង្អៀត
- ផ្នែកកំសាន្តមាន វិទ្យូ ទូរទស្សន៏ និងដន្រ្តីទំនើបៗ
- មានហេដ្ឋារចនាសម្ព័នសំបូរបែប
០២.កត្តាសង្គម
- ធ្វើអោយសង្គមជាតិទាំងមូលមានការអភិវឌ្ឍន៏
- មានសុវត្តិភាព សន្តិសុខងាយស្រួសក្នុងការដើរហើរ
- ធ្វើអោយមានស្ថេរភាពនយោបាយ
- បង្កើនការងារដល់មនុស្ស ហើយមានឧបករណ៏និងបច្ចេកវិទ្យាថ្មីៗប្រើប្រាស់
០៣.កត្តាបរិស្ថាន
- យកកាកសំណល់ទៅផលិតឡើងវិញ(ផ្លាស់ស្ទីក ដប កំប៉ុង ។ល។)
-  មានកន្លែងផ្ទុកសំរាម
- កែច្នៃវត្ថុធាតុដើមអោយមានតំលៃខ្ពស់
- ទីក្រុង ទីប្រជុំជនមានលក្ខណៈល្អអិតខ្ចោះ និងមានខ្យល់បរិសុទ្ធ
- កែច្នៃរបស់ប្រើប្រាស់ធ្វើពីផ្លាស់ស្ទីកមកជាវត្ថុធាតុដើមដែលងាយស្រួលពុកផុយក្លាយជាជី
- ការពារគ្រោះធម្មជាតិ( ខ្យល់ព្យុះ ទឹកជំនន់ រញ្ជួយផែនដី ។ល។)
គុណវិបត្តិ 
០១.កត្តាសេដ្ឋកិច្ច
- រថយន្ត រថភ្លើងថ្មីៗ មានល្បឿនលឿនធ្វើសំបូរគ្រោះថ្នាក់ចារាចរណ៏
- ចំណាយថ្លៃដើមច្រើនធ្វើអោយមានការពិបាកក្នុងការបើកក្រុមហ៊ុន
- កម្មករមានកំរិតចំណេះដឹងទាមអាចបាត់បង់ការងារធ្វើ
០២.កត្តាសង្គម
- ធ្វើអោយមនុស្សមានការភ្លើតភ្លើន
- សង្គមមានការគំរាមគំហែងពីការប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាខុសច្បាប់​ អាវុធ ប្រពន្ធ័អេឡិចត្រូនិច
ថ្នាំញៀន ថ្នាំពេទ្យ។ល។ 
០៣.កត្តាបរិស្ថាន
- សំបូរផ្សែង ឡើងកំដៅធ្វើអោយស្រទាប់អូសូន្យស្តើង
- ប្រើប្រាស់ជាតិគីមី ធ្វើអោយផ្លែឈើទុំតាមតំរូវការដែលយើងចង់បាន
- ការហូបអាហារ សាច់សត្វ ផ្លែឈើ ដែលមានផ្ទុកជាតិគីមី ធ្វើអោយកើមមានជំងឺផ្សេងៗ
- បាត់បង់ និង ប៉ះពាល់ដល់ធម្មជាតិ
- ខ្យល់ ទឹកសំបូរជាតិគីមី ងាយស្រួលរងគ្រោះ ដល់មនុស្ស សត្វ និងរុក្ខជាតិ
ចំណោទបញ្ហា

ដើម្បីប្រតិបត្តិការងារក្នុងក្រុមហ៊ុនគេមានSYSTEMសំខាន់ៗដូចជា!

     ដើម្បីប្រតិបត្តិការងារក្នុងក្រុមហ៊ុនគេមានSYSTEMសំខាន់ៗដូចជា!
  1. OPERATIONAL-LEVEL SYSTEM:គ្រប់គ្រងទៅលើការប្រតិបត្តិ និការរក្សាឯកសារទាំងអស់របស់អង្គភាព។
  2. KNOWLEAGE-LEVEL SYSTEM:គាំទ្រដល់ចំណេះដឹងនៃការរៀបចំចាត់ចែងបុគ្គលិក និងបង្កើនចំណេះដឹងថ្មី។
  3. MANAGEMENT-LEVEL SYSTEM:គាំទ្រដល់ការការត្រូតពិនិត្យ ការបង្កើតការសម្រេចចិត្ត។ ឬអាចនិយាយបានថា តើការងារកុំធ្វើបានល្អរឺទេ?
STRATEGIC-LEVEL SYSTEM:គាំទ្រដល់ការគ្រប់គ្រងថ្នាក់ខ្ពស់លើកយកផែនការយុទ្ធសាស្រ្តរយះពេលវែង។ប្រភេទSYSTEM

តើមានSystem សំខាន់អ្វីខ្លះដើម្បីប្រតិបត្តិការងារក្នុងក្រុមហ៊ុន?

 ប្រពន្ធ័ប្រតិបត្តិការងារសំខាន់ៗក្នុងក្រុមហ៊ុនរួមមាន៖
 វាពិតជាមានការចំាបាច់ណាស់ចំពោះអង្គភាពដែលត្រូវតែរៀបចំនូវប្រពន្ធ័ការងារព្រោះដើម្បីជៀសវាងឲ្យបាន
នូវរាល់បញ្ហាដែលអាចនឹងកើតឡើង។ក្នុងនោះមានការចាត់ថ្នាក់ជំនាញនិងឯកទេសផ្សែងៗគ្នា។
គ្មានប្រពន្ធ័តែមួយណាដែលអាចផ្តល់ព័ត៌មានទំាងអស់ដល់តម្រូវការអង្គភាពបានឡើយ។
កំរិតជំនាញនិងឯកទេសទំាងនោះរួមមាន៖
_យុទ្ធសាស្រ្ត  (Strategic)
_គ្រប់គ្រង      (Management)
_ចំណេះដឹង  (Knowledge)
_ប្រតិបត្តិការ  (Operation)
ក្នុងនោះក៏មានបន្ថែមមុខងារមួយចំនួនទៀតគឺ
_ផ្នែកទីផ្សារនិងលក់ (Sale and Marketing )
_ផ្នែកផលិតកម្ម         (Manufacturing)
_ផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ          (Finance)
_ផ្នែកគនណេយ្យ      (Accounting)
_ផ្នែកធនធាន​មនុស្ស (Human Resources)
កត្តាទំាងអស់នេះគឺត្រូវបានគេបង្កើតឡើងដើម្បីបម្រើឲ្យចំណង់ចំណូលចិត្តនៃអង្គភាពផ្សេងៗ។
                                         ប្រភេទប្រពន្ធ័ផ្សែងៗគ្នា(Different Kinds of System)
-Operation_level System:គំាំទ្រ​ដល់អ្នកគ្រប់គ្រងលើការប្រតិបត្តិដោយរក្សានូវសំនុំឯកសារ​នៃសកម្មភាពដើមនិងប្រតិបត្តិការផ្សែងៗរបស់អង្គភាពដូចជា៖ឯកសារលក់ វិក័យប័ត្រ........
-Knowledge_level System:គំាទ្រដល់ចំណេះដឹងនៃការចាត់ចែងរបស់អ្នកគ្រប់គ្រង
-Management _level System:បម្រើដល់ការតាមដានការត្រួតពិនិត្យ​ការធ្វើសេចក្តីសំរេចចិត្តរបស់អ្នកគ្រប់គ្រង។
-Strategic_Level System:ជួយដល់ការគ្រប់គ្រងថ្នាក់ខ្ពស់។

ដើម្បីប្រតិបត្តិការងារក្នុងក្រុមហ៊ុន

     ដើម្បីប្រតិបត្តិការងារក្នុងក្រុមហ៊ុនគេមានSYSTEMសំខាន់ៗដូចជា!
  1. OPERATIONAL-LEVEL SYSTEM:គ្រប់គ្រងទៅលើការប្រតិបត្តិ និការរក្សាឯកសារទាំងអស់របស់អង្គភាព។
  2. KNOWLEAGE-LEVEL SYSTEM:គាំទ្រដល់ចំណេះដឹងនៃការរៀបចំចាត់ចែងបុគ្គលិក និងបង្កើនចំណេះដឹងថ្មី។
  3. MANAGEMENT-LEVEL SYSTEM:គាំទ្រដល់ការការត្រូតពិនិត្យ ការបង្កើតការសម្រេចចិត្ត។ ឬអាចនិយាយបានថា តើការងារកុំធ្វើបានល្អរឺទេ?
  4. STRATEGIC-LEVE     SYSTEM: គាំទ្រដល់ការបង្កើតយុទ្ធរបស់ការគ្រប់គ្រងថ្នាក់ខ្ពស់។        ​

         ប្រភេទSYSTEMសំរាប់ SUPPORT រូបត្រីកោណ!
  •  ប្រព័ន្ធគាំទ្រថ្នាក់ខ្ពស់(ESS)
  • ប្រព័ន្ធព័តមានគ្រប់គ្រង(DSS)
  •  ប្រព័ន្ធគាំទ្រការសម្រេចចិត្ត(MIS)
  • ប្រព័ន្ធការទាក់ទង(KWS)
  • ប្រព័ន្ធប្រតិបត្តិ(TPS)

គុណសម្បត្តិនៃការប្រើប្រាស់​​​ System :

គុណសម្បត្តិនៃការប្រើប្រាស់​​​ System :
- ប្រព័ន្ធព័ត៌មានអាចធ្វើការគណនា ឬ​ដំណើរការងារបានលឿនជាងមនុស្ស ។
-ប្រព័ន្ធព័ត៌មានអាចជូយក្រុមហ៊ុនរៀនសូត្របានច្រើនអំពីលក្ខណ្ឌទិញលក់ហើយនិងការនិយមចូល
ចិត្តរបស់ពួកគេ។
-ប្រព័ន្ធព័ត៌មានអាចផ្ដល់អោយនៅប្រសិទ្ធភាពថ្មីតាមរយះសេវាដូចជា​ ATM ,Telephone System អាកាសយានដ្ឋាន​ គ្រប់គ្រងដោយកំព្យូទ័រ ហើយនិងឧបករណ៍ស្ទង់អាកាសធាតុ។
-ប្រព័ន្ធព័ត៍មានអាចជួយអោយមានលទ្ធភាពក្នុងការវះកាត់​​ វិទ្យាសាស្រ្ត និងការពិនិត្រជំងឺ​ ។
-ចែកចាយនៅព័ត៌មានបានទាន់ពេលវេលាទៅកាន់មនុស្សរាប់លាននាក់ទូទាំងពិភពលោក ។

គុណវិបតិ្តនៃការប្រើ​ sytem ក្នុងការប្រគួតប្រជែង

ផលប៉ះពាល់អវិជ្ជមាននៃប្រពន្ធ័(negative impact)
១.កាត់បន្ថយការងារដោយសារសកម្មភាពស្វយ័ប្រវត្តិដែលពីមុនធ្វើដោយមនុស្ស។
By automating activities that were previously performed by people ,information systems may eliminate jobs .
២.​អាចអនុញ្ញាតឲ្យក្រុមហ៊ុនប្រមូលពត៍មានពីប្រវត្តផ្ទាល់ខ្លួនអំពីមនុស្សផេ្សងៗដែលប្រព្រិត្តបំពាន
នូវបុគ្គលភាពរបស់ពួកគេ។
Information systems may allow  organization to collect personal about people that violate privacy.
៣.ត្រូវបានគេប្រើក្នុងទិដ្ឋភាពប្រចាំថ្ងៃជាច្រើនដែលប្រពន្ធ័ខាងក្រៅអាចបណ្តាលឲ្យក្រុម​ហ៊ុន បង្អាក់ឬក៏សេវាដឹកជញញ្ជូនហើយនឹងប្រពន័្ធទំនាក់ទំនងអាក់​ដំណើរការទាំងមូល។
Information systems are used so many aspects of everyday life that system outages can cause shutdown of businesses  or transportation  services , paralyzing   communities.
៤.​ការប្រើប្រាស់លើសលប់នៃ     ប្រពន្ធ័ពត៍មានអាំចបណ្តាលឲ្យមានសម្ពាតផ្លូវចិត្ត ភាពស្មុកស្មាញនឹងបច្ចេកវិទ្យា​និងបញ្ហាសុខភាពដទៃទៀត។
Heavy users of information systems may suffer repetitive stress injury, techno-stress  , and other health problems.
៥.អីនធឺណែតអាចត្រូវបានគេប្រើដើម្បីចែកចាយ software ខុសច្បាប់​គ្នាន់ច្បាប់កម្មសិទ្ធបញា ដូចជា សៀវភៅ​អត្ថបទជាដើម។
The internet can be used to distribute  illegal copies of software ,books , articles ,and other intellectual property.




គោលបំណងក្នុងមេរៀនទី២និងទី៣គេចងបង្ហាញឱ្យឃើញពីសារៈប្រយោជន៍ដូចជាៈ
១- គិតវិភាគទៅលើតួនាទីដែលបំពេញដោយប្រភេទនៃប្រពន្ធន័ពត៌មាន ៦ យ៉ាងសំខាន់ៗក្នុងអង្គ ភាពនិងទំនាក់ទំនងរបស់ពួកគេទៅវិញទៅមក ។
 ២- ពណ៌នានៃប្រភេទប្រពន្ធ័ព័ត៌មានដែលគាំទ្រដល់មុខងារសំខាន់ៗនៃអាជីវកម្
 ៣- ដាក់អោយដំណើរការនូវទំានាក់ទំនងរវាងអង្គភាពប្រពន្ធ័ព័ត៌មានហើយនឹងដំណើរការគ្រប់ គ្រងសង្វាក់អាជីវកម្មដោយរាប់បញ្ចូលទាំងការគ្រប់គ្រងទំនាក់ទំនងអតិថិជននិងការគ្រប់គ្រងសង្វាក់ ផ្គត់ផ្គង់ ។ 
៤- ពន្យល់ពីរបៀបដែលប្រពន្ធ័សហគ្រាសនឹងបណ្តាញឧស្សាហកម្មបង្កើតនូវប្រសិទ្ធិភាពថ្មីៗ សម្រាប់អាជីវកម្ម ។ 
៥-វាយតម្លៃគុណសម្បត្តិនៃការកំណត់ប្រពន្ធ័សហគ្រាសនិងបណ្តាញឧស្សាហកម្ម គោលបំណងនៃក្រុមហ៊ុនឌីជីថល
 ១- ពន្យល់ពីរបៀបដែលបច្ចេកវិទ្យាអ៊ីនធឺណេតបានផ្លាស់ប្តូរអង្គភាពអាជីវកម្ម ក៏ដូចជាគម្រូអាជីវ កម្មនៅក្នុងអង្គភាព ។
 ២- ប្រៀបធៀបចំណែកថ្នាក់ E-Commerce ហើយនិងពណ៌នាអំពីរបៀបនៃE-Commerce កំពុងតែ ផ្លាស់ប្តូរការលក់រាយដល់អ្នកប្រើប្រាស់ហើយនិងសកម្មភាពជំនួញនិងជំនួញ (B2B) 
៣- វាយតម្លៃគោលការណ៍នៃប្រពន្ធ័បង់ប្រាក់តាមអេឡិចត្រូនិច
 ៤- ចង្អុលបង្ហាញអំពីរបៀបដែលបច្ចេកវិទ្យាអ៊ិនធឺណេត អាចជួយគាទ្រដល់អាជីវកម្មអេឡិចត្រូនិច ហើយនិងគាំទ្រដល់ការគ្រប់គ្រប់សង្វាក់ផលិតកម្ម
 ៥- កំនត់អំពីការប្រកួតប្រជែងនៅក្នុងអង្គភាព ហើយនឹងការគ្រប់គ្រងដែលបង្កើតឡើងដោយអេ ឡិចត្រីនិច E-Commerce ហើយនឹងអេឡិចត្រូនិច Business

គោលបំណងនៃការគ្រប់គ្រងប្រពន្ធព័ត៌មាននៅក្នុងសហគ្រាស

១- គិតវិភាគទៅលើតួនាទីដែលបំពេញដោយប្រភេទនៃប្រពន្ធន័ពត៌មាន ៦ យ៉ាងសំខាន់ៗក្នុងអង្គ ភាពនិងទំនាក់ទំនងរបស់ពួកគេទៅវិញទៅមក ។ ២- ពណ៌នានៃប្រភេទប្រពន្ធ័ព័ត៌មានដែលគាំទ្រដល់មុខងារសំខាន់ៗនៃអាជីវកម្ម ៣- ដាក់អោយដំណើរការនូវទំានាក់ទំនងរវាងអង្គភាពប្រពន្ធ័ព័ត៌មានហើយនឹងដំណើរការគ្រប់ គ្រងសង្វាក់អាជីវកម្មដោយរាប់បញ្ចូលទាំងការគ្រប់គ្រងទំនាក់ទំនងអតិថិជននិងការគ្រប់គ្រងសង្វាក់ ផ្គត់ផ្គង់ ។ ៤- ពន្យល់ពីរបៀបដែលប្រពន្ធ័សហគ្រាសនឹងបណ្តាញឧស្សាហកម្មបង្កើតនូវប្រសិទ្ធិភាពថ្មីៗ សម្រាប់អាជីវកម្ម ។ ៥-វាយតម្លៃគុណសម្បត្តិនៃការកំណត់ប្រពន្ធ័សហគ្រាសនិងបណ្តាញឧស្សាហកម្ម គោលបំណងនៃក្រុមហ៊ុនឌីជីថល ១- ពន្យល់ពីរបៀបដែលបច្ចេកវិទ្យាអ៊ីនធឺណេតបានផ្លាស់ប្តូរអង្គភាពអាជីវកម្ម ក៏ដូចជាគម្រូអាជីវ កម្មនៅក្នុងអង្គភាព ។ ២- ប្រៀបធៀបចំណែកថ្នាក់ E-Commerce ហើយនិងពណ៌នាអំពីរបៀបនៃE-Commerce កំពុងតែ ផ្លាស់ប្តូរការលក់រាយដល់អ្នកប្រើប្រាស់ហើយនិងសកម្មភាពជំនួញនិងជំនួញ (B2B) ៣- វាយតម្លៃគោលការណ៍នៃប្រពន្ធ័បង់ប្រាក់តាមអេឡិចត្រូនិច ៤- ចង្អុលបង្ហាញអំពីរបៀបដែលបច្ចេកវិទ្យាអ៊ិនធឺណេត អាចជួយគាទ្រដល់អាជីវកម្មអេឡិចត្រូនិច ហើយនិងគាំទ្រដល់ការគ្រប់គ្រប់សង្វាក់ផលិតកម្ម ៥- កំនត់អំពីការប្រកួតប្រជែងនៅក្នុងអង្គភាព ហើយនឹងការគ្រប់គ្រងដែលបង្កើតឡើងដោយអេ ឡិចត្រីនិច E-Commerce ហើយនឹងអេឡិចត្រូនិច Business

គោលបំណងនៃការគ្រប់គ្រងប្រពន្ធព័ត៌មាននៅក្នុងសហគ្រាស

១- គិតវិភាគទៅលើតួនាទី ដែលបំពេញដោយ ប្រភេទនៃប្រព័ន្ធពត៌មាន ៦ យ៉ាងសំខាន់ៗក្នុងអង្គភាព និងទំនាក់ទំនង
របស់ពួកគេ ទៅវិញទៅមក ។                                                                              
២- ពណ៌នានៃប្រភេទប្រពន្ធ័ព័ត៌មានដែលគាំទ្រដល់មុខងារសំខាន់ៗនៃអាជីវកម្ម
៣- ដាក់អោយដំណើរការនូវទំានាក់ទំនងរវាងអង្គភាពប្រពន្ធ័ព័ត៌មានហើយនឹងដំណើរការគ្រប់ គ្រងសង្វាក់អាជីវកម្មដោយរាប់បញ្ចូលទាំងការគ្រប់គ្រងទំនាក់ទំនងអតិថិជននិងការគ្រប់គ្រងសង្វាក់ផ្គត់ផ្គង់                                                                                                                                                   
៤- ពន្យល់ពីរបៀបដែលប្រពន្ធ័សហគ្រាសនឹងបណ្តាញឧស្សាហកម្មបង្កើតនូវប្រសិទ្ធិភាពថ្មីៗ សម្រាប់អាជីវកម្ម ។
៥-វាយតម្លៃគុណសម្បត្តិនៃការកំណត់ប្រពន្ធ័សហគ្រាសនិងបណ្តាញឧស្សាហកម្មគោលបំណងនៃក្រុមហ៊ុនឌីជីថល
១- ពន្យល់ពីរបៀបដែលបច្ចេកវិទ្យាអ៊ីនធឺណេតបានផ្លាស់ប្តូរអង្គភាពអាជីវកម្ម ក៏ដូចជាគម្រូអាជីវកម្មនៅក្នុងអង្គភាព ។
២- ប្រៀបធៀបចំណែកថ្នាក់ E-Commerce ហើយនិងពណ៌នាអំពីរបៀបនៃE-Commerce កំពុងតែផ្លាស់ប្តូរការលក់ រាយ ដល់អ្នក ប្រើប្រាស់ហើយនិងសកម្មភាពជំនួញនិងជំនួញ (B2B)
៣- វាយតម្លៃគោលការណ៍នៃប្រពន្ធ័បង់ប្រាក់តាមអេឡិចត្រូនិច
៤- ចង្អុលបង្ហាញអំពីរបៀបដែលបច្ចេកវិទ្យាអ៊ិនធឺណេត អាចជួយគាទ្រដល់អាជីវកម្មអេឡិចត្រូនិចហើយនិងគាំទ្រដល់ ការគ្រប់គ្រប់សង្វាក់ផលិតកម្ម
៥- កំនត់អំពីការប្រកួតប្រជែងនៅក្នុងអង្គភាព ហើយនឹងការគ្រប់គ្រងដែលបង្កើតឡើងដោយអេឡិចត្រីនិច E-Commerce ហើយនឹងអេឡិចត្រូនិច Business
តើមានអ្វីខ្លះដែលយើងអាចធ្វើបាននៅលើinternet?
ដែលយើងអាចធ្វើបាននៅលើInternetមានប្រំាមួយចំនុចគឺ
១. ទំនាក់ទំនងនិងសហការគ្នា គឺ ផ្ញើសារអេឡិចត្រូនិក​ អ៊ីមែល​​​  ឯកសារ និងទិន្នន័យ: ចូលរួមក្នុងសន្និសិទអេឡិចត្រូនិក
២.ព័ត៌មានលទ្ធភាពទទួលបាន គឺ តាមរយៈមើលសៀវភៅ ការផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម និង​មូលដ្ឋានទិន្នន័យ
៣. ចូលរួមក្នុងការពិភាក្សា គឺចូលរួមជាមួយក្រុម  អន្តរកម្មការពិភាក្សា ការបញ្ជូនសំលេងដូចជា facebook  skype .....
៤.តាមរយៈពត៌មាន គឺ​តាមរយៈ  ចលនា​ ,សម្លេង, វីដេអូ, កម្មវិធី, កុំព្យូទ័រ,ក្រាហ្វិក
៥. ស្វែងរកការកំសាន្ត គឺតាមរយៈការស្តាប់សំលេង​, ក្លីបតន្ត្រី,វីដេអូក្លីប,
ទស្សនាវដ្តីនិងសៀវភៅចលនា
៦. ការផ្លាស់ប្តូរប្រតិបត្តិការអាជីវកម្ម គឺតាមរយៈការ
ផ្សព្វផ្សាយ,តាមរយៈការ លក់,ការទិញទំនិញនិងសេវា

ដើម្បីអោយការគ្រប់គ្រងមានការប្រកួតប្រជែងលើISគេមានគន្លឹះដូចជា

ដើម្បីអោយការគ្រប់គ្រងមានការប្រកួតប្រជែងលើISគេមានគន្លឹះដូចជា!

»ការប្រកួតប្រជែងលើយុទ្ធសាស្រ្តអាជីវកម្ម​ ការដឹងពីក្រុមហ៊ុនទំនើប តើក្រុមហ៊ុនអាចប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាពត័មានមានគុណសម្បត្តិប្រកួតប្រជែង មានប្រសិទ្ធភាប និង មានលក្ខណះទំនើបដោយរបៀបណា ?
»ការប្រកួតប្រជែងលើសម្មាហរណក​ម្ម តើក្រុមហ៊ុនអាចយល់ពីអាជីវកម្ម និងតម្រូវការប្រព័ន្ធសំរាប់បរិយាកាសសេដ្ឋកិច្ចសកលដោយរបៀបណា?
»ការប្រកួតប្រជែងលើហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ និងសមណងព័តមាន តើក្រុមហ៊ុនងអាចងភិវឌ្ឍ ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ និងសំណង់ព័តមានដែលគាំទ្រគោលឌៅក្រុមហ៊ុនដោយរបៀបណា នៅពេលដែរលក្ខ ខណ្ឌអាជីវកម្ម និងបច្ចេកវិទ្យាមានការផ្លាស់ប្តូរលឿនដូច្នេះ?
»ការប្រកួតប្រជែងលើការវិនិយោគប្រព័ន្ធមាន តើក្រុមហ៊ុនអាចកំណត់ពីគុណតំលៃអាជីវកម្ម នៃប្រព័ន្ធព័តមានដោយរបៀបណា?
»ការប្រកួតប្រជែងលើការត្រូតពិនិត្យ និងទំនូលខុសត្រូវ តើក្រុមហ៊ុនអាចធានាបានថាប្រព័ន្ធព័តមាន របស់ពូកគេបានប្រើប្រាស់ប្រកបដោយការទទូលខូសត្រូវផ្នែកសង្គម និងក្រមសីលធម៏។

- Copyright © LUXURY SUPERMARKET - Skyblue - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -